mandag den 19. december 2011

Hurtig juleopsats med guf

På ca en halv time - alt incl. - kan du servere 'hjemmelavet juleguf''


Det kræver ikke den store beholdning - og da slet ikke af sukker og fedt ;-)

Tjek at du har:
Mandler
Multisød
Lakridspulver
DDV Knasbar
Mandariner
Evt. andre små frugter eller bær


Jeg indrømmer, at jeg allerede havde lakridsmandler -
hvilket nedsætter tilberedelsestiden med 20 minutter netto.
Men hvis ikke du allerede har lavet dem,
står opskriften længere nede på denne side.


Knasbaren skæres i skiver og forsynes med 1 drue-bær-mandarinbåd med en tandstikker.


Og frisk frugt pilles og lægges i nederste lag.


Tips: Du kan også bruge
pigeonæbler, tørret frugt, daddelkugler
i opsatsen. Pynt evt. med lidt gran.


3 kommentarer:

  1. Skulle prøve dine lakridsmandler, men kan ikke finde Multisød i butikkerne - kan du sige hvilket firma laver det ? - eller om der er andet jeg kan bruge i stedet.

    SvarSlet
  2. Hej Majken. Det er De Danske Vægtkonsulenter, som fremstiller det. Multisød er naturligt sukker uden kalorier. Du kan købe Multisød i nogle Superbest eller Spar forretninger. Måske også Irma og Liva. Mange vægtkonsulenter sælger det også. Som alternativ må du kunne bruge zukrin - men jeg kender ikke styrken. Hvor i landet bor du - så kan jeg måske finde en forhandler til dig...

    SvarSlet
  3. Tak for svar, men jeg bor på Færøerne, så jeg vil prøve om jeg finder nogle vægtkonsulenter her og spørge dem, om nogen forhandler Multisød :)

    SvarSlet