tirsdag den 13. september 2011

Grove mangopandekager


Jeg føler mig sådan lidt Peter Plydsagtig, når jeg spiser pandekager til morgenmad. Nydelse på den gode måde.


Du skal bruge
20 g groft knækbrød
1/4 tsk bagepulver
lidt vaniljekorn
1 æg
3/4 dl minimælk
1/4 mango

Tilbehør
1/4 mango
10 g marmelade


Knus knækbrød i minihakkeren sammen med bagepulver og vanillekorn



Skær mangokødet fri fra stenen, fjern skrællen og skær dem i tern.
Blend mangotern, æg og mælk sammen med det knuste knækbrød.
Steg pandekagerne i margarine på en god pande.
De må ikke være for tykke, så er de svære at vende.

Jeg fik 4 pandekager ud af portionen.
Spis den anden 1/4 mango og marmeladen sammen med pandekagerne.

Bonusinfo:
Måltidet indeholder 251 kalorier, fordelt på
20% protein, 52% kulhydrat og 27% fedt.


5 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud, tror jeg må prøve det, har netop købt mango i går da de er på bud i netto.

    SvarSlet
  2. Gode og lækre opskrifter og dejligt med bonusinfoen til os der går op i den slags :-)

    SvarSlet
  3. Til Marlene: Håber du kunne lide dem. Jeg spiste slet ikke marmeladen, for sødmen fra mangoen var lige tilpas til mine smagsløg ;-)
    Til Lonnie, Tak for feedback. Jeg synes selv, det er rart lige at tjekke kalorieindhold og -fordeling, så er det jo ikke ekstra arbejde at oplyse det på siden. Mvh. Ida

    SvarSlet
  4. Mango 5 kr. i Lidl lige nu. Ud i køkkenet........
    Uhm, de smagte godt. jeg fik 8 små pandekager i blinis størrelse , 1/4 mango til og lidt hjemmelavet blommemarmelade + et drys Multisød da mangoen ikke var fuldmoden.

    SvarSlet
  5. Hej Merete,
    Tak for din kommentar. Jeg bliver så glad, når jeg ser ideerne brugt hos andre - og håber, de smagte dig ;-)
    Tak for tippet om Lidl. Jeg skal købe stort ind i morgen og håber, de stadig er der.
    Med venlig hilsen
    Ida

    SvarSlet