torsdag den 25. august 2011

Butternut squash

Den er skøn og mild og rund - og ligner lidt en forvokset jordnød.


Der er ikke mange kerner i, så du kan næsten bruge det hele.

I dag er det suppe dag, jeg fjerner først kernerne,
de kan renses og ristes som græskarkerner senere.
Derefter skal den skrælles.

Suppe laves af

½ liter bouillon
½ butternut squash
1 løg
100 g gulerod
100 g porre
lidt timian
chiliflager
salt & peber


Skær grønsagerne i stykker og kog dem i bouillon
sammen med krydderierne, ca 20 minutter.

Den færdige suppe kan blendes og serveres med en klat yoghurt.

Bonusinfo
400 g suppe indeholder kun 60 kalorier,
fordelt på 23% protein, 64% kulhydrat og 14% fedt

3 kommentarer:

  1. Det ser meget lækkert ud, og jeg elsker supper, men jeg har nu aldrig set en Butternut Squash på Møn, men jeg må spørge i den lokale SuperBrugs om de kan få den hjem.

    Kh. Dorthe

    SvarSlet
  2. Supper...mmmm
    Jeg elsker supper i alle afskygninger...så den her skal da helt klart prøves :)
    Tak for opskriften:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. Til Dorthe - Jeg købte den i Løvbjerg - har I sådan én på Møn?
    Til Elfepigen - selvtak. Du smager den bare godt til med chili/hvidløg/ingefær, eller hvad du nu lige har lyst til på dagen. Jeg kom kyllingetern i og spiste suppen til aften.
    Kh. Ida

    SvarSlet