fredag den 30. marts 2012

Tærte med grønt tema

Grønt er sundt for øjnene - og for maven - og for resten af kroppen....


I dag vil jeg finde det grønne og lave det til en lækker frokost.


Først smører jeg en lille tærteform og lægger 1 lille tortillapandekage i.

Derefter spejder jeg efter grønne ingredienser - jeg finder:
1 æg
50 g DDV yoghurt
½ avocado
ramsløg (kunne have været andre krydderurter)
salt, peber
ca 40 g broccoli
1 stilk blegselleri
ca 75 g squash


Pisker æggemassen sammen, snitter grønsagerne og blander dem i.


Lægger fyldet i tærtebunden og bager den ved 200 grader i en halv time.


Den smager lidt sjovt krydret - henad røget - men det må være ramsløgene, som giver den dimension. Jeg har forresten ikke bagt avocado tidligere - men det gjorde jeg her, og konsistensen er fantastisk.

Hele tærten indeholder 366 kcal, fordelt på
20% protein, 32% kulhydrat og 48% fedt.

Man kunne sagtens have lagt lidt skinke eller ost ovenpå, eller spist det i en salat ved siden af.

Tips: Næste gang vil jeg bage 8 tærter (en hel pakke tortillapandekager), f.eks. i mediumstore leverpostejsforme. Det må være skønt at hive sådan én ud af fryseren på en travl dag....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar