torsdag den 18. august 2011

Hokaido hurra

Kartoffel go home.



Jeg kom desværre til at forgribe mig på den,
før jeg fik den fotograferet...


Der er meget mad i en hokaido,
og så er den både flot og sund
og hvem vil ikke gerne være det?


Skær den i både med skræl, derefter i tern.
Fjern kun evt. brune pletter.


Svits dem på panden med lidt hvidløg.
Høj blærerøvseffekt når man kaster dem i luften.
Luftfoto desværre ikke muligt.


Server f.eks. med ristet pebermakrel,
ærter og DDV yoghurt med krydderurter.


Bonusinfo

80 g pebermakrel, 80 g ærter, 100 g hokaido og
25 g DDV yoghurt koster kun 337 kalorier,
fordelt på 26% protein, 15% kulhydrat og 58% fedt.

Ekstra bonus
90% af fedtet kommer fra fisken og er SUNDT.

3 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med Hokaido, har bare ikke fundet dem endnu.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  2. Jeg har aldrig prøvet den endnu, men nu tør jeg godt springe ud i det, håber jeg kan finde den i dag for den står på fisk til aften.
    Dejlige opskrifter du har på bloggen.
    Tak for inspiration.

    Kh Dorthe

    SvarSlet
  3. Hej begge to.
    Jeg har endnu for mange tommelfingre til at kunne kommentere egne indlæg - men nu kan jeg da gøre det som anonym ;-))
    Marlene - Jeg fik min i Lidl, men Superbest har dem også.
    Dorthe, Håber du syntes om den ;-)
    Kram til jer begge. Ida

    SvarSlet